Opdracht: ontwikkel een campagne-logo + huisstijl + website + facebook content

De ‘Week van de Papoea’ is een online campagne die in het leven is geroepen om aandacht te vragen voor mensen in West Papoea. Deze campagne linkt door naar de petitie-pagina, met als doel voor 5 mei 40.ooo handtekeningen binnen te halen. 

Er moest een duidelijk beeld komen, niet te dramatisch en passend bij de morgenster-vlag. De kleuren rood, wit en blauw zijn erin verwerkt. Deze kleuren komen in de vlag voor en verwijzen naar de band die West Papoea heeft met Nederland.

opdrachtgever:

Week van de Papoea

geleverd:

•   logo

•   campagne-logo

  website (ontwerp en bouw)

•   Facebook content (header etc.)

•   koppeling met Spotify

•   koppeling met Blendle

•   beeldselectie en bewerking

•   tekstredactie

“Niet onze schuld, wel onze verantwoordelijkheid!”

Op 5 mei vieren wij dat wij vrij zijn van oorlog en onderdrukking. Helaas kunnen we dat niet met z’n allen vieren. In onze ex-kolonie Nieuw-Guinea, dat nu West Papua heet, leven mensen nog steeds niet in vrijheid. Dat moet veranderen. Van zondag 1 mei t/m donderdag 5 mei vinden er in heel Nederland daarom activiteiten plaats, zodat ook de mensen in onze ex-kolonie in vrijheid kunnen leven.

Hoewel het leed van de Papoea’s niet de schuld van Nederlandse burgers is, kunnen wij wel bijdragen aan de oplossing van dit probleem. Teken daarom ook de petitie.

© Copyright - Studio Formgiving